Rádce

25.10.2023

Rádce uživatele bytu

Čipy pro vstup do domu

Ztráta čipu

Nahlásit technikovi domu ztrátu čipu. Umožnit zjistit číslo ztraceného čipu (pokud není číslo známé, je možné nahlásit zbylá čísla čipů, které má dotyčný majitel dosud pod kontrolou). Čip bude vyřazen a bude tak znemožněno jeho možné zneužití.

Nefunkčnost čipu

Nahlásit technikovi domu nefunkčnost čipu. Umožnit zjistit jeho číslo, které je na čipu uvedené. Čip bude následně vyřazen.

Výdej nového nebo dalšího čipu

V případě potřeby požádat technika o nový čip. Aktuální cena nového čipu je 140,-Kč. Další čip bude vydán pouze se souhlasem majitele bytu (případně nájemce SBD POKROK).

Používání čipu

Každý čip je nutné alespoň jednou ročně použít ke vstupu do domu. V případě jeho nepoužití je možné, že nadále nebude čip funkční (bude automaticky deaktivován). V tomto případě kontaktujte technika a požádejte jej o obnovení aktivace čipu.

Nový uživatel bytu (vlastník/nájemce)

Pokud jste zde noví, kontaktujte technika ohledně vyjasnění počtu čipů, které jsou přiřazené Vašemu bytu. Sdělte jméno a příjmení uživatele čipů, které jsou potřebné pro jejich aktualizaci. Může se stát, že předchozí uživatel bytu Vám nepředá všechny čipy, které jsou k bytu přiřazené. Nepředané čipy budou deaktivovány a jejich řádné užívání nebude možné.

 

Listovní schránky

Jmenovka

Každá listovní schránka má vyhrazené místo pro jméno uživatele bytu. Na jmenovce musí být vždy uvedeno příjmení majitele bytu. Veškeré další polepy na schránce, případně jiné formy označení  jsou nežádoucí a mohou být odstraněny. Pokud máte pochybnosti, obraťte se na technika domu.

Klíče

Ke každé schránce byly vydány 4 klíče s identifikačním číslem. Individuálně je možné si nechat přidělat další klíče u firmy Kovosystém-poštovní schránky, Jevanská 15, Praha 10 (metro Skalka).

 

Nový uživatel bytu (vlastník/nájemce)

Kontakty

Pokud jste se nově nastěhovali do domu, kontaktujte člena výboru společenství nebo technika domu za účelem předání kontaktních údajů na Vás (telefon, email). Tyto údaje jsou potřebné k Vaší informovanosti o dění v domě a zejména k Vaší možné dosažitelnosti v případě havárie v domě.

Jmenovky na zvonkovém tablu a listovních schránkách

Pokud jste se nově nastěhovali do domu, kontaktujte technika domu za účelem aktualizace jmenovek na zvonkových tablech a listovní schránce.
Přelepování jmenovek a jiné jejich individuální úpravy na zvonkovém tablu jsou zakázané a budou bez vyzvání odstraněny.

 

 

Společná televizní anténa (STA)

Rozvod

Rozvod STA je určený pro všechny byty v domě bez výjimky. Pokud STA nepoužíváte, není možné zásuvku zrušit, protože tak můžete přerušit příjem z STA uživatelům ostatních bytů.

Nefunkčnost

Kvalita signálu pro příjem TV může kolísat podle atmosférických podmínek. Dočasné zhoršení kvality příjmu tak nemusí nutně znamenat závadu v rozvodu STA. V případě podstatného zhoršení kvality je vhodné porovnat situaci se sousedem nad nebo pod Vaším bytem. V případě podobných nedostatků v kvalitě signálu kontaktujte technika domu.

 

Stavební úpravy

Nosné konstrukce, zdi

V případě stavební úpravy je třeba SVJ předložit projekt, podle kterého úprava bude probíhat. Vlastník bytu musí podat informaci, zda úprava bude zasahovat do nosných zdí či podlah, (třeba i řezání drážek pro elektroinstalaci), měnit účel užívání bytu, jeho dispozice nebo i vzhled budovy.

Je nutné informovat spolubydlící o době úprav v bytě a dodržovat ustanovení Domovního řádu a Občanského zákoníku.

Vstupní dveře do bytu

Doporučuje se zachovávat shodný typ dveří z hlediska vizuální podobnosti s ostatními dveřmi v domě. Stejně tak je třeba dveře označit číslem bytu.

Okna

Vyžaduje se zachovávat shodný typ oken z hlediska vizuální podobnosti s ostatními okny domu. V případě nejistoty se obraťte na technika domu.
Pokud potřebují okna servisní zásah, obraťte se individuálně na renomované výrobce plastových oken (např. OTHERM, VEKRA, atp.), případně je možné postupovat svépomocí dle návodu zde:

http://http://www.windowholding.cz/soubory/599cz.pdf

 

Koupelna, rozvody vody

V případě rekonstrukce vodovodních rozvodů musí být nepoužívané odbočky rozvodu vody zaslepeny přímo u stoupaček, aby se minimalizovalo mikrobiologické riziko při odběru vody (viz ČSN EN 806-1).

Otvor pro přístup k vodoměrům se doporučuje ve velikosti min. 60 x 60 cm a musí k nim umožnit přístup jak pro odečet naměřených hodnot, tak i pro jejich výměnu. V případě rekonstrukce dbejte této doporučované velikosti z důvodu přístupu ke společným rozvodům vody, elektro, ventilace apod..

 

Suterén domu

Klíče

O náhradní klíč do suterénu domu je možné požádat technika domu, který zajistí jeho zhotovení. Cena za náhradní klíč činí 140,-Kč.

 

Topení

Havárie topení

V případě velkého úniku kapaliny z topení je třeba zachytit vytékající kapalinu a uzavřít ventil stoupačky topení, který je umístěný v suterénu domu. Umístění ventilů je vyznačeno. Vždy uvědomte technika domu. Doporučuje se seznámit se předem s umístěním těchto uzavíracích ventilů pro každé topení v bytě.

V případě menšího úniku kapaliny z topení je třeba zachytit odkapávající kapalinu a zajistit si opravu. Případně můžete závadu konzultovat s technikem domu.

Údržba ventilů

Doporučuje se pravidelně (cca 1x za 3 měsíce) několikrát otočit ventilem radiátoru v případě, že máte radiátor trvale uzavřený. Je vhodné v době mimo topnou sezonu ponechat ventil otevřený. Předejdete tak možné nefunkčnosti ventilu a následné opravě, která může postihnout i byty pod a nad Vámi.

Výměna radiátorů

O záměru výměny radiátorů ústředního vytápění je třeba informovat výbor společenství. Při výměně těles musí být zachován výkon stávajících (výkon dle projektové dokumentace) tak, aby nedošlo ke změně oproti projektovanému – výpočtovému stavu. V případě nedodržení takové podmínky hrozí narušení regulace celé otopné soustavy. Dále je třeba si zajistit výměnu měřidla rozúčtování tepelných nákladů, které je na radiátoru umístěno.

 

Ventilace

Funkce

Ventilace v domě je centrální. Odvětrání probíhá otevřením elektromechanických ventilů, které jsou umístěny v bytě (kuchyně, koupelna/WC) a po uplynutí stanovené doby (cca 8min) se každý automaticky vypne. Některé byty jsou vybavené ventily s mechanickým ovládáním (šňůrka).

Je vhodné při zapnuté ventilaci umožnit vstup vzduchu do bytu přes otevřené okno, aby nebylo spolu se vzduchem odsáváno teplo z ostatních bytů.

V případě nefunkční ventilace kontaktujte technika domu.

 

Voda

Havárie vody

V případě velkého úniku vody z vodovodního potrubí je třeba zachytit vytékající vodu a uzavřít ventil stoupačky rozvodu vody, který je umístěný v suterénu domu. Umístění ventilů je vyznačeno. Vždy uvědomte technika domu. Doporučuje se seznámit se předem s umístěním těchto uzavíracích ventilů pro vodovodní potrubí.

V případě menšího úniku vody z vodovodního potrubí je třeba zachytit odkapávající kapalinu a zajistit si opravu. Případně můžete závadu konzultovat s technikem domu.

Často je příčinou úniku vody vadné těsnění ve vodovodním rozvodu v bytě, které nemusí být delší dobu patrné, ale projeví se průsakem vody na stropě v bytech pod Vámi.

Podobně se chová vadné těsnění kolem vany/sprchového koutu, které může dlouhodobě způsobovat prosakování vody až na strop v bytech pod Vámi. Doporučuje se občas provést individuální kontrolu, zda nedochází k prosakování vody pod vanu/sprchový kout.

 

Výtah

Nefunkční výtah

V případě nefunkčnosti výtahu informujte technika domu, který má oprávnění zprostředkovat opravu výtahu. Individuálně není možné kontaktovat firmu Schindler bez vědomí technika domu.

Vyproštění z výtahu

Vyproštění z výtahu provádí firma Schindler. Telefonní spojení přímo z výtahu je umožněno z ovládacího panelu výtahu umístěného v kabině.

 

Zvonky

Zvonkové tablo u vchodových dveří domu

Zvonkové tablo u obou vstupních vchodových dveří umožňuje hlasovou komunikaci s příslušným bytem. Probíhající hovor se automaticky ukončí po uplynutí cca 30 sekund. V případě nefunkčnosti se obraťte na technika domu.

Jmenovky na zvonkovém tablu vchodových dveří do domu

Jmenovky je zakázáno jakkoliv přelepovat. V případě potřeby se obraťte na technika, se kterým si domluvíte případnou změnu jmenovky na zvonku.

Pokud jste zde noví, kontaktujte technika ohledně nové jmenovky na zvonkovém tablu. Změny jmenovek na dobu kratší než 3 měsíce se neprovádí.

Zvonkové tlačítko u vchodových dveří do bytu

Zvonkové tlačítko u vchodových dveří každého bytu umožňuje zazvonit do bytu. V případě jeho nefunkčnosti se obraťte na technika domu.

Telefon u vchodových dveří uvnitř bytu

Telefon umožňuje komunikovat se zvonkovým tablem u vchodových dveří domu. Probíhající rozhovor se automaticky ukončí po uplynutí cca 30 sekund. Hlasitost vyzvánění se nastavuje přepínačem ve spodní části domácího telefonu.

Telefon je nastaven tak, že neumožňuje z bytu otevřít vstupní vchodové dveře do domu. Každý uživatel bytu si musí návštěvu osobně vyzvednout u vchodu do domu.

 

Nádoby na směsný odpad / popelnice

Jsou umístěny ve Werichově ulici přibližně naproti vchodu č.p.952/13 ze severní strany (u parkoviště).

Nádoby na tříděný odpad /papír/plasty/sklo apod./

Jsou umístěny ve Werichově ulici přibližně naproti vchodu č.p.955/19 ze severní strany (u parkoviště).